Waarom Google Ads (voorheen Adwords) het ultieme marketinginstrument is: 5 redenen!

Google Ads (voorheen Adwords)

Naast dat praktisch iedereen Google raadpleegt voor vragen, heeft Google het internet ook eenvoudiger gemaakt voor het bedrijfsleven. Met een hele set aan instrumenten helpt Google bedrijven om hun doelgroep eenvoudig te bereiken via het internet. Denk hierbij aan Google plus, Google mijn bedrijf maar ook Google Ads (voorheen Adwords).

Wanneer over online marketing gesproken wordt, kom je al snel op Google Ads. Marketing is niet meer beperkt tot reclameborden of een advertentie in de krant. Google Ads maakt het bedrijven namelijk mogelijk om hun advertenties te tonen in de Google resultaten. Als geïnteresseerde klanten op de advertentie klikken, worden ze doorgestuurd naar de bedrijfswebsite.
En je betaalt ook nog eens alleen wanneer een klant op de advertentie klikt, vertoningen zijn dus gratis, beter kan toch niet?

Je kunt de advertenties pauzeren, hervatten en zelfs bewerken wanneer je maar wilt. Verder kun je potentiële klanten ook bereiken via websites als YouTube en Gmail, samen met nog een behoorlijk aantal partner-websites. Zoek je nog meer redenen om Google Ads te gebruiken? Wij hebben er vijf voor je opgesteld!

1: Voor iedereen een toereikend budget

Er werd altijd gedacht dat hoe groter de marketingbegroting, hoe beter de reclame. Dit is drastisch veranderd met de komst van Google Ads (voorheen Adwords). Je kunt zelf bepalen waar je in investeert, zo kun je bijvoorbeeld meer inzetten op de campagnes die het meest opleveren. Google hanteert een veilingsysteem, je kunt een bod uitbrengen voor elke advertentie die je plaatst, dit kan al vanaf € 0,01! Afhankelijk van onder andere de biedingen van concurrenten wordt je advertentie wel of niet geplaatst. Je kunt het bod opschalen of omlaag brengen wanneer je maar wilt.

2: Resultaten meten

Analytics

Het is makkelijker om resultaten met Google Ads te meten. Er is breed scala aan statistieken, zoals return on investment (ROI), aantal vertoningen, bounce rate, en het belangrijkste; de conversies! Je stuurt bij op basis van feitelijke data. Je kunt zien of een zoekwoorden wel of niet iets oplevert. Alles is meetbaar. Dit alles helpt je met het bijhouden van bruikbare strategieën. Je kunt zelfs Google’s oordeel over de kwaliteit van je advertentie met de kwaliteitsscore!

3: Flexibiliteit

 Google Ads advertentie

Het grootste voordeel van Google Ads is misschien wel de flexibiliteit om advertenties aan te passen. Niet alleen de begroting kan aangepast worden, maar ook de advertenties zelf kunnen tussentijds worden aangepast als blijkt dat deze toch net niet helemaal in de behoeftes van de klant voorziet. Ook de zoekwoorden kunnen tussentijds worden aangevuld, zo kunnen zoektermen die converteren toegevoegd worden in de zoekwoorden om te zorgen voor meer conversies. Het is daarnaast mogelijkheid om gebruik te maken van advertentie-extensies. Hiermee kun je details, zoals telefoonnummers, locatie en belangrijke links in je advertentie plaatsen.

4: Targeting op locatie

Met Google Ads kun je de advertenties laten weergeven op de geografische locaties die je zelf kiest: landen, gebieden binnen een land, een straal rond een locatie of zelfs locatiegroepen. Met een targeting op locatie kun je de advertenties specifiek richten op gebieden waar de juiste klanten zitten, en juist beperken in andere gebieden. Omdat je specifiek target op waar de meeste conversies vandaan komen, stijgt de ROI.
Makelaars roepen al lange tijd ‘alles draait om de locatie’, dit geldt hetzelfde voor je Ads advertenties. Hoe briljant de advertentie ook is, als deze niet op de juiste plaatsen wordt weergegeven kunnen de prestaties niet het gewenste effect hebben. Bereik je klanten op hun locatie en waar je bedrijf hen van dienst kan zijn. Ook hierbij kun je de instellingen voor targeting op locatie op elk gewenst moment aanpassen.

5: Remarketing

Remarketing Google Ads

Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder je website bezocht hebben. Als mensen bijvoorbeeld je website verlaten zonder een conversie achter te laten, kunt je hen met het gebruik van remarketing opnieuw bereiken door middel van relevante advertenties.
Remarketing kan een strategisch onderdeel van je advertentiebeleid vormen als je de verkoopcijfers wilt stimuleren, het aantal registraties wilt verhogen of de bekendheid van je merk wilt vergroten. Hierdoor kan je alsnog conversies krijgen vanuit de mensen die eerder je website hebben bezocht.

Meer informatie?

Als gecertificeerd Google Premium Partner voor Google Ads vertellen we je graag over de mogelijkheden die Google Ads (voorheen Adwords) jou te bieden heeft. Heb je hulp nodig bij opzetten van je Google Ads campagne of wil je het bestaande account uitbesteden aan specialisten, neem dan contact op.

Contactformulier

Blijf op de hoogte

Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!

Bouke Majoor |

Met het geloof dat online advertising een specialisme is, is Bouke in oktober 2014 Conversies.nl gestart. Hij wil zo goed zijn dat elk bedrijf dat online marketing serieus neemt, niet meer om Conversies.nl heen kan.
Lees meer van Bouke Majoor