De kwaliteit van Adwords campagnes hangt van verschillende factoren af: relevantie, landingspagina, zoekwoorden, CPC’s etc. Wij kunnen nu concluderen dat webhosting ook in een van deze factoren valt. Een snelle webhosting zorgt voor een lagere CPC én een hogere advertentiepositie.
Regelmatig geven wij bij onze klanten aan dat hun website niet meer de snelste is. En dat is met een reden! De kwaliteit van Adwords campagnes worden beter als de webhosting sneller is.
De hosting van de website van een klant was aan vernieuwing toe. Na de nieuwe webhosting drie maanden te hebben getest kunnen wij concluderen dat de snellere website een positieve invloed heeft op AdWords campagnes.
In de maanden hiervoor waren dit de gemiddelde resultaten van de AdWords campagnes:
De afgelopen drie maanden waren dit de gemiddelde resultaten van de AdWords campagnes:
De laadtijd van de website ging van 1,5 seconden naar 0,9 seconden.
Kortom; een lagere CPC en een hogere advertentiepositie.
De twee belangrijkste aandachtspunten voor een goede webhosting zijn:
Om maximale snelheid te behalen is het aan te raden om elke website op een eigen (virtuele) server te laten draaien. Op gebied van veiligheid is het installeren van een SSL certificaat tegenwoordig een must. En wanneer een website op WordPress draait dienen (veiligheids)updates zo spoedig mogelijk geïnstalleerd te worden. In bovenstaande case werken wij met tevredenheid samen met Evio.
In principe blijven de advertenties gelijk. Echter wordt de relevantie van een advertentie bepaald door verschillende factoren, waarvan een de snelheid van de landingspagina is. Dit kan beïnvloed worden door een snelle webhosting.
Wil je meer weten over webhosting en AdWords? Daag ons uit!
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!