Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder je website hebben bezocht of je mobiele app hebben gebruikt. Als mensen bijvoorbeeld je website verlaten zonder iets te kopen, kun je met het gebruik van remarketing hen opnieuw bereiken door middel van relevante advertenties.
Remarketing is een briljante vorm van online marketing waarbij de mate van personalisering en relevantie veel hoger is dan bij de meeste andere online advertentiemogelijkheden. Als het goed wordt ingezet kan het zeer succesvol zijn voor zowel naamsbekendheid als het aantal conversies. Het is niet opdringerig voor de bezoekers vanwege de zorgvuldig geselecteerde frequency caps, hiermee stel je het maximaal aantal vertoningen in per bezoeker.
De kans om tot koop over te gaan is 70% hoger bij de getargete gebruikers, dus als de focus ligt bij het verhogen van je conversies, dan is remarketing zeker een goede manier om dit te bereiken.
Als je advertenties wilt weergeven aan mensen die je website hebben bezocht, plaats je een remarketingtag op je website. De remarketingtag is een codefragment waarmee de website bezoekers aan je remarketinglijsten toevoegt. Deze lijsten kun je vervolgens targeten met de advertenties. Als de website een Google Analytics-tag bevat, kun je deze gebruiken en hoef je de Ads-remarketingtag niet toe te voegen.
Houd er rekening mee dat er een minimum aantal bezoekers op een remarketinglijst moet staan voordat uw advertenties worden weergegeven. Voor het Google Display netwerk moet je website ten minste 100 bezoekers in de afgelopen 30 dagen hebben gehad en voor het Google Zoeknetwerk ten minste 1000 bezoekers.
Deze blog omvat een aantal nuttige tips voor het optimaliseren van je remarketing campagnes.
Het is aan te raden om advertentieteksten en banners te maken voor alle verschillende netwerk advertentieformaten. Door dit te doen zorg je ervoor dat je advertentie in aanmerking komt voor elke Google Advertentie netwerksite. Met andere woorden, het optimaliseert je berichtbereik en volgt je websitebezoeker op meer Google partnersites.
Hiermee kun je instellen hoe vaak je advertentie wordt weergegeven in een dag, maand of week aan je getargette bezoeker. Gebruik frequency caps om het maximum aantal keren te beperken dat elke gebruiker je advertentie in het Display Netwerk kan zien. Stel ze in zodat je merk zichtbaar is, maar het niet gaat irriteren bij je bezoekers.
Iedere adverteerder heeft verschillende behoeften bij remarketing frequency caps:
Gebruik analytics om te onderzoeken wat de beste frequency optie is voor je campagne doelstellingen.
Het is aan te raden om je geconverteerde klanten uit te sluiten voor advertenties naar hetzelfde product. Dus, als iemand al een aankoop bij je heeft gedaan, moet je ze niet meer met advertenties van het gekochte product achtervolgen. Echter, om terugkerende klanten te genereren en de naamsbekendheid te vergroten kun je wel remarketing instellen met een algemene landingspagina.
Je kunt gebruik maken van een slimme remarketing campagne met een lage frequentie en langere duur om je merk top of mind te houden.
Test altijd je remarketing campagnes! Controleer het aantal vertoningen, CTR en uiteraard de conversies. Door het testen van je advertenties, kun je de ROI verhogen zonder de budgetten te overschrijden. Dit omdat je de advertenties kunt verbeteren zodat deze perfect aansluit op de behoeftes van je doelgroep. De kleinste aanpassingen in je advertenties kunnen de conversies doen stijgen.
Remarketing kun je strategisch inzetten om de bekendheid van je merk en het aantal conversies te vergroten. Tijd om deze kans aan te grijpen! Dat kan natuurlijk altijd met een beetje hulp.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!