Ben jij bezig met jouw online marketing? Dan kunnen social advertenties uiteraard niet ontbreken! Bij Conversies.nl ben je aan het juiste adres voor jouw social campagnes. Eerder schreven we over de formaten binnen Google Ads. Maar welk formaat heb je nodig voor welk social platform? Wij vertellen je er alles over in deze blog.
Facebook staat op de tweede plek van de meest bezochte websites in 2020. Daarbij is het een van de apps met maandelijks de meeste actieve gebruikers. Vandaar dat dit platform niet mag ontbreken in jouw social media strategie. Met het adverteren op Facebook bereik je jouw doelgroep terwijl ze via de Facebook app of browser op hun Facebook account zitten.
LinkedIn wordt voornamelijk ingezet om de zakelijke doelgroep te bereiken. Het voordeel van het adverteren op LinkedIn is dat je vrij specifiek kan targeten op bijvoorbeeld: bedrijfsbranche, grootte of zelfs op functietitel. LinkedIn biedt veel verschillende advertentietypen zoals: gesponsorde content of berichten, tekstadvertenties, inMail of zelfs dynamische advertenties.
Stories vind je op Facebook, Instagram en tegenwoordig zelfs op LinkedIn. Stories zijn posts die kort, doorgaans 24 uur, zichtbaar zijn. Deze advertenties worden in het story netwerk getoond.
Pinterest is een social media platform dat voornamelijk gebruikt wordt om te inspireren. Je kunt je pins richten op jouw doelgroep, op basis van zoekwoorden of interesse en affiniteit. Naast statische pins, kun je ook (korte) video’s inzetten of zelfs een carrousel. We schreven al eerder over het adverteren op Pinterest.
Naast het organisch posten van Tweets biedt Twitter ook de mogelijkheid om te adverteren. Je kunt er voor kiezen om jouw account, een video of zelfs een specifieke tweet te promoten. Onderzoek wijst uit dat gebruikers op Twitter gemiddeld 26% meer advertenties zien dan gebruikers van andere social media platformen. Daarom mag Twitter niet ontbreken in jouw social media strategie.
Heb je na het lezen van deze blog nog vragen of wil je sparren over jouw social strategie? Neem dan contact op met ons, wij helpen je graag op weg. Wil je weten hoe jouw voorgangers over ons denken? Je leest er alles over in onze klantverhalen.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!