Bing is net als Google een zoekmachine. Bing valt onder Microsoft en is in 2009 gelanceerd. Bing zorgt voor bijna 9% van alle desktop zoekopdrachten wereldwijd, het kan dus zeker lonen om zichtbaar te zijn in de Bing zoekmachine. Het marktaandeel is natuurlijk een stuk lager dan die van Google, maar het voordeel is dat er minder concurrentie is en de kosten een stuk lager zijn. Microsoft Bing is al heel lang een concurrent van Google, maar heeft een veel kleiner marktaandeel dan Google. Het voordeel hiervan is dat er minder concurrentie is en de kosten een stuk lager zijn.
Samsung overweegt de standaard zoekmachines te wijzigen van Google naar Microsoft Bing. Hier zijn tot dusver nog geen beslissingen overgenomen. Dit kan leiden tot veel verkeer en advertentiekosten voor Bing.
Bing heeft een iets ouder publiek dan andere zoekmachines, zoals Google. In 2021 bestond namelijk 36% van de Bing-gebruikers uit personen vanaf 55 jaar en ouder (op Google is deze groep 21%). Hoewel er veel overlap is tussen Bing en Google-gebruikers, hebben ze ook verschillen in zoekintenties. Bing gebruikers zijn gerichter op zoek naar het vinden van specifieke producten en diensten, terwijl Google-gebruikers vaak zoeken naar informatie. Daarnaast heeft Bing een sterke aanwezigheid in de technologie- en autosector. Herken jij één van de genoemde kenmerken van Microsoft Bing in jouw bedrijf? Dan is het adverteren op deze zoekmachine misschien wel iets voor jou.
Conversies.nl is erkend Microsoft Advertising partner, en helpt je meer dan graag met het opzetten en beheren van rendabele campagnes. Adverteren op Microsoft Ads stijgt in populariteit en wij krijgen steeds meer aanvragen om hierop te adverteren. Natuurlijk zijn er meer manieren om betaald zichtbaar te zijn. Voor een overzicht daarvan ga je naar onze SEA pagina.
Meer weten over de mogelijkheden van Bing advertising? Neem contact met ons op.