Begin mei heeft Google weer een core update doorgevoerd. Dergelijke update zorgen vaak voor veranderende prestaties in de zichtbaarheid van websites. Eind mei werden er verschillende artikelen gepubliceerd over de impact van de update.
Google geeft haar Ads policy regelmatig een update. In deze versie wordt ingespeeld op de situatie rondom COVID-19.
Een groot deel van de resultaten op het Shopping tablad zullen gratis worden. Wanneer je een feed in je Merchant Center hebt kun je nu zien welke producten in aanmerking komen om gratis zichtbaar te zijn binnen Shopping.
Sinds mei trekt de Google Ads markt weer aan. Weten hoe je hierop het beste kan inspelen? Download ons whitepaper vol goeie tips en waardevolle inzichten.
Responsive search ads zijn er al een poosje, maar ze resulteren niet altijd de prestaties die we verwachten. Dit artikel legt uit hoe je de beste responsieve search ads kunt schrijven.
De Google klantmatch functie is nu ook beschikbaar voor Display campagnes. Eerder kon dit al in Search en Shopping, maar sinds juni 2020 ook in Display.
Voor local inventory ads is het nu mogelijk om een badge toe te voegen die aangeeft dat curbside pick-up mogelijk is. Hiermee speelt Google in op het veilig shoppen voor consumenten.
Conversies.nl heeft een analyse gemaakt van wat de effecten van de coronacrisis zijn op Google Ads, Facebook & Microsoft Advertising.
Werken aan de SEO van jouw website? Gebruik ons stappenplan om deze te verbeteren. Laat het vooral weten als je vragen hebt.
Weten hoe jouw bedrijf het doet online? Duik in de benchmark reporten van Google om klik- en conversiecijfers te vergelijken.
Waar Bing vaak de features van Google overneemt zijn ze nu de eerste. Op het moment dat je een vraag in Bing invoert zal Bing deze beantwoorden met JA of NEE afhankelijk van wat verschillende websites zeggen. Deze functie is nog niet beschikbaar in Nederland.
Bing Webmaster Tools heeft nu een functie ingebouwd waarmee je SEO fouten kunt opsporen: Site Scan. Daarnaast is er een nieuwe competitive link tool waarmee je de backlinks van jouw site kunt vergelijken met die van anderen.
Facebook gaat het mogelijk maken om winkels in Facebook en Instagram (en straks ook Whatsapp) te integreren. Later wordt het verkoopproces ook binnen de app mogelijk, maar voor nu klikken shoppers nog door naar de website van het bedrijf.
Ook Pinterest werkt door aan het toegankelijk maken van aankopen doen via de app door een partnership met Shopify aan te gaan. Het is nu eenvoudiger om een catalogus te uploaden naar Pinterest via Shopify.
Sinds halverwege mei heeft LinkedIn ook stories voor gebruikers beschikbaar gemaakt. Hiermee volgt LinkedIn het voorbeeld van Instagram en Facebook.
Snapchat is aan het testen met dynamische advertenties. Voor nu wordt er alleen in Amerika getest.
Heb je een marketing-gerelateerde vraag? Stel die aan ons! Neem contact met ons op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!