We kennen ze allemaal: negatieve reviews. Sommige zijn echter niet terecht of van iemand die je helemaal niet kent. Google verwijdert ze vaak niet, maar in drie gevallen meestal wel. Lees ze hier.
We steken veel tijd in het schrijven van aantrekkelijke titels en beschrijvingen. Maar wist je dat de eerste reden dat mensen klikken is dat een advertentie hun zoekvraag beantwoordt.
Net als Google Trends geeft Pinterest nu ook Trends, een tool waarmee je kan zien welke zoektermen in het afgelopen jaar wanneer veel op werd gezocht. Voor nu alleen beschikbaar in de USA.
Je kunt nu in één advertentie meerdere koppen en teksten toevoegen. Lees hier waarom dit interessant is en wat de alternatieven zijn.
Facebook biedt nu de mogelijkheid om jouw teksten te vertalen. Met automatic translation hoef je zelf geen teksten meer te vertalen. Let er wel op dat je de teksten simpel houdt, want het blijft machine learning en daar kunnen fouten in sluipen. Sarcasme en woordgrappen? Dat doet automatic translation niet.
Na Google en Facebook (op zijn eigen manier) volgt ook Microsoft Advertising (voorheen Bing) met responsive search ads. Deze functie is nog in bèta, maar op verzoek wordt je account vaak gewhitelisted.
Search Engine Land heeft alle belangrijke veranderingen van 2019 op een rij gezet. Lees ze hier.
Heb je een vraag naar aanleiding van bovenstaande? Neem contact met ons op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!