Zowel Google als Facebook stelt budget beschikbaar om bedrijven die getroffen worden door Corona te ondersteunen.
Op basis van de situatie in China met betrekking tot de Corona crisis worden er voorspellingen gedaan over de marketing van bedrijven: Budget voor marketing zal bij sommige branches later worden ingezet. Nu stagneren de uitgaven, maar naar verwachting zal het na herstel (derde kwartaal) weer oppakken. Ons advies is om te blijven adverteren omdat de concurrentie na de Corona crisis een stuk hoger zal zijn, omdat iedereen dan weer wil verkopen. Blijf je ook nu adverteren dan heb je op branding en in de rankings een voorsprong.
Aanvullend: artikelen over marketing in tijden van Corona schieten als paddestoelen uit de grond. Lees hier en hier meer.
Google my business beperkt reviews in de coronaperiode.
Browser Safari wist na 24 uur alle clientside cookies en Firefox heeft standaard adblocker aan. Hierdoor meten we een deel van de conversies als komend van direct in plaats van andere kanalen (Zoals Google/CPC of Social kanalen).
We waren al bekend met het leadformulier extensie, maar nu komt ook de beeldextensie. Op dit moment in beta voor Engelstalige adverteerders.
Dit artikel beschrijft goed wanneer je Google en Facebook kunt inzetten. Hoewel deze aanpak in een groot deel van de gevallen geldt (en werkt) is het niet altijd zo. Wij denken natuurlijk met onze klanten mee en testen.
De features zoals een update in de catalogus, meer inzicht in conversies en dynamisch retargeting bieden grote voordelen voor adverteerders.
Heb je vragen als het gaat om jouw Online Marketing? Aarzel niet en neem contact met ons op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!