Uitsluitingswoorden zijn woorden die je uit kunt sluiten in Google Ads. Waarom het uitsluiten van zoekwoorden relevant is en bijdraagt aan betere prestaties lees je hieronder.
Als je wilt adverteren met Google Ads is het belangrijk om te weten welke soorten zoektypen er zijn. Met deze zoektypen kun je zoekwoorden uitsluiten. Er zijn drie verschillende zoektypen namelijk, breed, modified en exact.
Met behulp van uitsluitingswoorden kun je verschillende woorden uitsluiten in een zoekterm. Als je uitsluitingswoorden gebruikt en de gebruiker zoekt op een woord dat op je lijst staat, dan wordt jouw advertentie niet weergegeven. Dit kunnen vergelijkbare zoektermen zijn, woorden waarmee je niet gevonden wilt worden, of die verwijzen naar ander product of service. Je kunt zoekwoorden uitsluiten met behulp van de drie zoektype namelijk, breed, modified en exact. In “Zoekwoorden, Negatief” kun je je zoekwoorden toevoegen.
We nemen als voorbeeld dat je horloges voor mannen verkoopt. Je kunt dan als uitsluitingswoorden toevoegen “horloges dames”, omdat je dit niet verkoopt. Als iemand het brede zoekwoord “horloges dames” intypt, zal jouw advertentie niet worden getoond.
Als je bepaalde zoekwoorden uitsluit, dan is er een grotere kans dat je advertentie wordt weergegeven aan de juiste doelgroep die geïnteresseerd zijn in je product. Op deze manier zet je de campagnes en budgetten relevanter in.
Ben je na het lezen benieuwd geworden naar ons? Vraag eens onze gratis Google Ads analyse aan. Wij kijken dan vrijblijvend hoe je Google Ads account er voor staat.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!