Advertentie extensies worden gebruikt in Google Ads en Microsoft Ads. Met extensies kun je je advertentie uitbreiden met aanvullende informatie, zodat het voor de gebruiker nog aantrekkelijker wordt om voor jouw bedrijf te kiezen. Je advertentie geeft meer informatie en wordt groter, waardoor de CTR toeneemt.
Advertentie extensies zijn dus eigenlijk uitbreidingen op je advertentieteksten. Er zijn verschillende extensie-indelingen, zoals belknoppen, locatiegegevens, links naar specifieke landingspagina’s, extra tekst en meer.
Hieronder zie je een voorbeeld van de grootte van een advertentie met extensies en een advertentie zonder extensies. Hierin zie je dat de advertentie met extensies bijna dubbel zo groot is. Hiermee zorg je ervoor dat jij meer zichtbaarheid krijgt en er minder concurrenten zichtbaarheid krijgen. Door de extensies krijg je een hogere klikfrequentie.
Google Ads heeft in de afgelopen jaren steeds meer extensie-mogelijkheden toegevoegd. Op dit moment kennen we de volgende extensies:
Wil jij meer weten van extensies en andere marketingtermen. In onze SEA training leggen we je alles uit op het gebied van online advertising en zorgen we ervoor dat je direct aan de slag kunt met goede campagnes. Hier leren wij je de fijne kneepjes van het vak en zorgen we er samen met je voor dat je goede advertentiecampagnes hebt klaar staan specifiek voor jouw bedrijf.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!