Het online-advertentieprogramma van Google wordt Google Ads (voorheen Google AdWords) genoemd. Op deze pagina lees je wat het inhoudt.
Google is op dit moment de grootste zoekmachine. Miljoenen mensen gebruiken de zoekmachine en andere netwerken van Google zoals YouTube, Gmail en Maps. Met Google Ads kunnen bedrijven adverteren op deze netwerken via verschillende opties zoals:
Op de onderstaande afbeelding zie je als eerste een betaalde advertentie in de zoekresultaten. Onder deze advertentie zie je een organische advertentie. Bekijk onze SEO kennisbank voor meer informatie.
Wanneer iemand zoekt via Google wordt dat gedaan op basis van zoekwoorden. Wanneer dit aansluit bij jouw product of dienst, wil je natuurlijk bovenaan staan en goed zichtbaar zijn. Op die manier is de kans groter dat mensen op jouw advertentie gaan klikken en zelf een conversie achter laten. Dat is wat je wilt!!
Veel bedrijven maken hier gebruik van, dus hoe zorg je ervoor dat de mensen jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten vinden? Er zijn verschillende factoren die hier aan bijdragen:
Het juist gebruiken van Google Ads kan ingewikkeld zijn. Wil jij hulp bij jouw account? Vraag een vrijblijvende analyse aan en daag ons uit! Of volg een Training om dit voor jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!