Een USP is een uniek voordeel van je product of dienst.
USP staat voor Unique Selling Point of Unique Selling Proposition. Met USP’s kun je jezelf onderscheiden van concurrenten en helpt je om lezers te overtuigen.
Met een USP kun je dus jezelf onderscheiden van anderen en helpt lezers te overtuigen van je dienst. Het is belangrijk dat je geen ‘standaard’ positieve eigenschappen noemt in de USP. Door unieke eigenschappen te noemen ,val je sneller op. Klanten zien uniciteit vaak als autoriteit en als zeer goede kwaliteit. Een USP kan over verschillende gebieden gaan, denk aan marktleiderschap, prijs, kwaliteit, serviceniveau, innovativiteit of doelgroep. Zie hieronder een aantal voorbeelden.
Wanneer je je USP’s hebt geformuleerd, is het belangrijk dat je deze ook op de juiste plekken inzet. Op de volgende plekken kun je ze laten terugkomen:
Wil jij hulp bij het formuleren van je USP’s of met andere marketingvraagstukken? Volg onze op maat gemaakte Online marketing training. Hier leren wij je de fijne kneepjes van het vak en zorgen we er samen voor dat je pagina’s goed geïndexeerd worden door Google.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!