Een sitelink extensie is een extra sublink die naar voren komt bij een zoekopdracht. Daarmee zie je niet één URL, maar direct meerdere. Dit levert meer zichtbaarheid op en een hogere CTR. In Google Ads kun jij zelf je sitelinks instellen en dus zelf bepalen wat hier zichtbaar is.
De sitelink extensie is de meest gebruikte advertentie-extensie in Google Ads. Dit komt omdat het erg handig is dat je bezoekers direct de mogelijkheid kunt geven om andere pagina’s (die misschien beter aansluiten) te bezoeken. Je advertentie wordt vervolgens weer groter en valt
Sitelink extensies kunnen volledig worden vertoond, maar ook met alleen de titel. Google bepaalt zelf wanneer welke variant wordt vertoond. Dit gebeurt op basis van relevantie en de advertentie positie. Wanneer je op de toppositie in Google staat, heb je meer kans op de uitgebreide sitelink extensies.
We hebben een aparte pagina geschreven over hoe je een sitelink extensie kunt instellen.
Start direct met je sitelink extensie goed in te stellen.
Google Ads heeft een aantal vereisten aan sitelink extensies. De volgende punten zijn niet toegestaan:
Wil jij meer meer hulp bij het instellen van je Google Ads account. In onze op maat gemaakte Google Ads training leggen we je alles uit op het gebied van Google Ads en zorgen we ervoor dat je direct aan de slag kunt met goede campagnes. Hier leren wij je de fijne kneepjes van het vak en zorgen we er samen met je voor dat je goede advertentiecampagnes hebt klaar staan specifiek voor jouw bedrijf.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!