Ons bedrijf heet Conversies.nl, maar wat betekent dit eigenlijk in de online-marketing wereld? Op deze pagina lees je wat een conversie inhoudt.
Een conversie is een actie die jij wilt dat iemand onderneemt op je website. Dit kunnen verschillende acties zijn zoals het invullen van een contactformulier, aanmelden voor de nieuwsbrief of een aankoop doen. Dit worden “conversiedoelen” genoemd. Het is belangrijk om conversiedoelen te stellen voor de verschillende pagina’s op je website. Hierdoor kan je de effectiviteit van de pagina analyseren en verbeteren als dat nodig is.
We onderscheiden twee verschillende conversies. Dit zijn macro conversies en micro conversies. Macro conversies zijn vaak contactformulieren of totale aankopen, dus bijvoorbeeld het kopen van een t-shirt op een website. Micro conversies zijn vaak acties, zoals het downloaden van een e-book, aanmelden voor een wekelijkse e-mail of het klikken op een telefoonnummer. Deze actie kan er voor zorgen dat de klant uiteindelijk wel een macro conversie uitvoert.
Je kunt conversies meten via Google Analytics.
Als je meer informatie over conversies en marketingtermen wilt weten, kun je onze op maat gemaakte online marketing training volgen. In deze training leer je van ons de bijzonderheden en zorgen we er samen voor dat de online marketing voor je website goed staat.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!