Google helpt bedrijven met advertentietegoeden

340 miljoen voor het MKB

Google heeft bekend gemaakt een deel van de kosten voor het midden- en kleinbedrijf (MKB) te verlichten. Hierdoor wordt het voor hen makkelijker om in deze uitdagende tijd in contact te blijven met hun (aanstaande) klanten.

Dat gaat Google doen door 340 miljoen dollar aan advertentietegoeden te verstrekken aan MKB’ers die sinds 2019 actief adverteren via Google Ads.

Deze advertentietegoeden zullen geldig zijn tot en met 31 december 2020.

Andere maatregelen

  • Een investeringsfonds van 200 miljoen dollar dat NGO’s en financiële instellingen over de hele wereld ondersteunt om kleine bedrijven toegang tot kapitaal te bieden.
  • 250 miljoen dollar aan advertentiesubsidies om de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en meer dan 100 overheidsinstanties wereldwijd te helpen cruciale informatie te verstrekken.
  • Een pool van 20 miljoen dollar aan Google Cloud-tegoeden voor academische instellingen en onderzoekers.

Google zal bovenstaande in de komende maanden uitrollen. De publicatie van de maatregelen is hier te lezen.

Contact opnemen

Meer weten over de advertentietegoeden voor het MKB? Neem contact met ons op.

Blijf op de hoogte

Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!

Bouke Majoor |

Met het geloof dat online advertising een specialisme is, is Bouke in oktober 2014 Conversies.nl gestart. Hij wil zo goed zijn dat elk bedrijf dat online marketing serieus neemt, niet meer om Conversies.nl heen kan.
Lees meer van Bouke Majoor