Facebook is vorige week begonnen met een nieuwe opzet voor de Facebookadvertenties. Advertenties met meer dan 20% tekst worden niet langer afgekeurd.
Sinds september 2012 mochten je advertenties op Facebook niet meer dan 20% tekst bevatten. Wanneer dit wel het geval was, werd de advertentie afgekeurd. Facebook heeft dit nu afgeschaft, maar er zijn wel nieuwe voorwaarden aan de advertenties verbonden. De advertentie-afbeeldingen worden in vier categorieën ingedeeld, deze oefenen direct invloed uit op je campagneresultaten.
De advertentieafbeeldingen worden in vier categorieën ingedeeld die direct invloed hebben op je campagneresultaten. Hoe minder tekst, hoe beter de doelgroep bereikt wordt tegen een goede CPC. Vice versa geldt ook: Hoe meer tekst, hoe minder bereik en hoe hoger de CPC is om je doelgroep toch te bereiken. De vier categorieën zijn:
Er verandert niet veel in de directe werkzaamheden. De manier waarop je een advertentie aanmaakt is nog steeds hetzelfde. Alleen worden de campagnes niet meer afgekeurd bij te veel tekst. Eerder had je tijdens het schrijven van de advertentie een check met of de advertentie teveel tekst bevatte. Nu is deze check er niet meer. Doordat je geen waarschuwing krijgt, heb je niet direct door dat er teveel tekst in de advertentie staat, waardoor de advertentie een laag bereik zal krijgen en een hoge CPC. Je kunt altijd de oude Facebookcheck gebruiken om te zien uit hoeveel procent tekst de advertentie bestaat.
Heb je hulp nodig bij het instellen van Facebook advertenties of wil je het uitbesteden aan specialisten, neem dan contact op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!