Extra vereisten voor Ad Grants

Ruim 35.000  liefdadigheidsorganisaties worden al bijgestaan door Google met hun advertising. Zij beschikken zo ieder over een Google advertentie budget van $10.000 per maand. Per 1 januari 2018 zal Google het programmabeleid omtrent Grants herzien om deze te verduidelijken en de kwaliteitsnormen te verhogen.
De centrale onderwerpen in het herziene beleid zijn relevantie en kwaliteit. Maar hoe voldoe jij volgend jaar aan deze extra Grants vereisten?

Campagnes gebaseerd op de missie van de stichting

Iedere advertentie en elk zoekwoord moet aansluiten bij de primaire missie van de organisatie, de service van de non-profit organisatie, maar ook specifiek genoeg zijn voor een goede advertentie beleving. Dit betekent ook dat zoekwoorden niet langer uit één woord mogen bestaan en zoekwoorden met een kwaliteitsscore van 2 of lager niet meer worden toegestaan.

Websitebeleid

Ook op de website draait alles om relevantie en kwaliteit. Het moet op de website bijvoorbeeld duidelijk zijn voor de bezoeker waar de organisatie voor staat en wat deze precies doet. Er mogen geen verbroken links op de website aanwezig zijn en er moet duidelijk worden gecommuniceerd wat er met de inkomsten wordt gedaan. Daarnaast moet de website in eigen beheer zijn.

Accountbeheer

In het huidige beleid stelt Google een aantal belangrijke eisen. Zo mag alleen gebruik worden gemaakt van Search campagnes en moeten alle campagnes zijn getarget op zoekwoorden. Deze zoekwoorden hebben een max CPC van $2. Als belangrijke extra vereiste moet de CTR van het hele account minimaal 5% zijn. Wordt deze CTR-vereiste twee opeenvolgende maanden niet gehaald, dan wordt het account geannuleerd.

Voldoet jouw account al aan de extra vereisten?

Google zal de aankomende tijd via meldingen in accounts de gebruikers van Ad Grant op de hoogte stellen van de wijzigingen en eventuele schendingen van het nieuwe beleid. Mocht je account toch worden geannuleerd, kun je een verzoek indienen om het account te herstellen nadat er wijzigingen zijn aangebracht om ervoor te zorgen dat het account voldoet aan het beleid.  

Conversies.nl helpt met Grants

Heb je hulp nodig bij het voldoen aan de extra vereisten voor Ad Grants of wil je het uitbesteden aan specialisten, neem dan contact op! Als gecertificeerd Google Partner voor AdWords vertellen we je graag over de mogelijkheden die Google Grants jou te bieden heeft.

Blijf op de hoogte

Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke