Google is constant bezig met het ontwikkelen van mogelijkheden tot adverteren binnen Google Ads. Zo testen wij regelmatig de nieuwste functies bij onze klanten. Een nieuwe bèta genaamd, B2B targeting, is hier één van.
Met deze bèta is het mogelijk om heel specifiek te targeten op de zakelijke markt. Je kunt hierbij de markt/branche zelf kiezen, maar ook de grootte van een bedrijf.
Je kunt deze bèta versie inzetten als doelgroep voor bijvoorbeeld een display campagne die gericht is op B to B. Daarnaast kun je de doelgroep ook toevoegen aan je search campagnes met een bodverhoging zodat de advertenties eerder getoond worden aan mensen die zich binnen deze doelgroep bevinden (alleen mogelijk in combinatie met handmatige/verbeterde CPC en niet met automatische biedstrategieën).
Het voordeel van deze manier van targetten is dat je een hele specifieke branche en bedrijfsgrootte kan pakken. Je krijgt hierdoor relevantere bezoekers op je website en je geeft heel specifiek je budget uit in Google Ads.
In onderstaand stappenplan leggen wij precies uit hoe je de doelgroep kan selecteren. Let op: nog niet elk Google Ads account heeft op dit moment deze mogelijkheid in het account staan aangezien het nog een bèta versie is.
Ga naar alle campagnes en klik vervolgens op doelgroepen.
Klik op de blauwe button om een doelgroep toe te voegen. Klik vervolgens op de knop ‘browsen’.
Onder de knop ‘browsen’ zijn er verschillende opties op doelgroepen toe te voegen. Klik op ‘wie ze zijn’ (gedetailleerde demografie).
Onder ‘wie ze zijn’ staan onderstaande specifieke doelgroepen. Wanneer de B to B beta actief is in je Google Ads account zie je hem hier verschijnen onder het kopje ‘baan’. Staat dit kopje er niet tussen? Dan is er nog iets niet helemaal goed gegaan met de koppeling van de beta versie.
Onder het kopje ‘baan’ staan de 2 keuzemogelijkheden voor de targeting. Zo kun je hierbij de branche en de bedrijfsgrootte kiezen (meerdere opties zijn mogelijk).
Meer informatie over deze bèta versie of over het adverteren binnen Google Ads? Neem dan contact met ons op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!