Adverteren op Pinterest: waar wacht je nog op?

We schreven in 2019 al over wat je moet weten over het adverteren op Pinterest, maar we merken dat hier de laatste tijd weer meer vraag naar komt. In deze blog kun je lezen waarom Pinterest Ads interessant kan zijn voor jouw bedrijf. Ben je al meer bekend met het platform en op zoek naar tips voor jouw campagne set-up? Lees dan nog eens onze vorige blog.

Even ophelderen, wat is een Pin?

Sinds 2019 kunnen we in Nederland onze pins op een betaalde manier inzetten. Op Pinterest vind je talloze pins die jou kunnen inspireren met bijvoorbeeld recepten, huis en stijl inspiratie en nog veel meer.
Maar wat is eigenlijk een ‘pin’? Pins zijn bladwijzers die iemand kan gebruiken om ideeën op Pinterest te bewaren. Deze pins kunnen afbeeldingen, video’s of producten zijn. Bedrijven kunnen deze pins inzetten om hun product of dienst onder de aandacht te brengen.

Een visuele zoekmachine

Pinterest is geen traditioneel platform zoals Facebook of Instagram. Pinterest is een visueel platform: alles draait om afbeeldingen. Het is daarom erg belangrijk om op te vallen tussen alle andere pins. Op deze manier kun je zorgen voor meer verkeer naar je website en zo ook meer conversies. Een ander voordeel van Pinterest is dat je vindbaar zult blijven. Op Facebook of Instagram zal je post na een tijdje uit het zicht verdwijnen op de tijdlijn. Daarnaast zijn je pins vindbaar door zoekwoorden die je kunt instellen. Jaren nadat je de pin hebt gemaakt, kun je nog steeds vindbaar zijn en gebruikers naar je website laten leiden.

Een paar feitjes

Elke maand gebruiken 433 miljoen mensen Pinterest om ideeën en inspiratie op te doen, voor bijvoorbeeld hun volgende aankoop, DIY-project, of bakrecept. Nederland telt maar liefst 3,5 miljoen Pinterest-gebruikers en dit aantal groeit nog steeds. Bestaat jouw doelgroep vooral uit vrouwen? Dan kan Pinterest de place to be zijn. Van alle gebruikers is namelijk ruim 70% vrouw.

Bereik jouw doelgroep op Pinterest

Pinterest Ads beschikt over een uitgebreide doelgroeptargeting. Je kunt kiezen of je nieuwe klanten wil targeten of gebruikers die al interactie met je bedrijf hebben gehad. Ook kun je instellen welk geslacht, leeftijd, locatie of taal je doelgroep heeft. Een andere manier om je doelgroep te bereiken is door een targeting op basis van interesse, voorkeuren en levensgebeurtenissen in te stellen. Weet je nog niet goed hoe jouw doelgroep eruit ziet? Ook dan kun je met Pinterest Ads aan de slag! Kies dan voor automatische targeting. Pinterest zal dan op basis van details uit je pin een doelgroep bepalen.

Nieuwsgierig geworden naar adverteren op Pinterest?

Wil jij Pinterest Ads inzetten voor je bedrijf om meer bekendheid te creëren of om meer verkopen te genereren? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee!

Blijf op de hoogte

Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!

Deli IJkema |

Deli optimaliseert Google Ads accounts tot in de puntjes. Als echte spin in het web zet zij zich in voor veel verschillende accounts. De best practices? Daar weet ze alles van!
Lees meer van Deli IJkema