De drie verschillende soorten zoektypen in Google Ads zijn belangrijk voor je zoekwoorden. Lees op deze pagina de uitleg het zoektype: exacte zoekwoorden.
Je wilt dat je advertentie getoond wordt aan de mensen die daar geïnteresseerd in zijn. Met Google Ads kun je je zoekwoorden op verschillende niveaus instellen om je advertentie op het juiste moment te tonen. De verschillende zoektypen zijn:
Het gebruik van het laatste zoektype is op deze pagina beschreven.
Zoals de naam al zegt, met deze zoekwoorden worden je advertenties weergegeven als iemand zoekt op het specifieke zoekwoord of sterk gelijkende varianten.
Stel, je verkoopt dames zomerjassen, deze stel je in als [dames zomerjassen]. Als een gebruiker “zomerjassen dames” intypt, dan zal jouw advertentie weergegeven worden. Als iemand “rode zomerjas dames” intypt, zal jouw advertentie niet worden weergegeven omdat dit niet exact overeenkomt.
Wanneer je wel wilt adverteren in Google Ads maar een beperkt budget hebt, is ons advies om te adverteren met exacte zoekwoorden. Wanneer je adverteert met exacte zoekwoorden heb je geen irrelevant verkeer. Bezoekers weten wat ze zoeken en typen specifieke zoekwoorden in. Dit komt overeen met jouw advertentie en de mogelijkheid dat de bezoeker op jouw advertentie klikt wordt groter.
Meer informatie over Google Ads? Neem contact met ons op voor een online marketing training. Wij helpen je graag.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!