Modified breed zoekwoord is een soort zoektype in Google Ads. Lees op deze pagina de uitleg.
Om je advertentie aan de klanten te laten zien, is het belangrijk om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Hiervoor kun je verschillende zoektypen inzetten die je bereik bepalen. Vervolgens worden je advertenties getoond door Google op basis van je campagne instellingen. Er zijn drie verschillende zoektypen:
In deze blog gaan we dieper in op het zoekwoord modified breed.
Modified breed is een zoektype dat tussen brede en exacte zoekwoorden in zit. Een advertentie met dit zoekwoord zal alleen getoond worden als het zoekwoord een sterk gelijkende variant is van het ingetypte zoekwoord. Dat is het verschil tussen modified breed en brede en exacte zoekwoorden. Ook wordt je advertentie getoond wanneer er extra woorden voor, na of tussen de zoektermen zijn vermeld. Om dit zoekwoord toe te passen, gebruik je ‘+’ zonder spaties.
We nemen als voorbeeld dat je witte schoenen verkoopt. Je plaatst de “+” voor de zoekwoorden dus: +witte +schoenen. Als iemand dan zoekt op ”witte herenschoenen” zal jouw advertentie ook worden getoond.
Als je dit type gebruikt voor je zoekwoorden, kan dit voor een hogere klikfrequentie (CTR) zorgen in vergelijking tot brede zoekwoorden. Dit komt omdat een specifieke doelgroep de advertentie van jouw witte schoenen voorbij ziet komen, omdat zij zoeken op “witte herenschoenen”. Hierdoor kan jouw website meer conversies behalen. Erg fijn voordeel dus.
Wil je meer weten over een juiste zoekwoorden strategie? Volg onze op maat gemaakte online marketing training. Hier leren wij je de fijne kneepjes van het vak en zorgen we er samen voor dat de online marketing voor je website goed staat.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!