Sitelink extensies zijn een van de meest gebruikte extensies in Google Ads. Met sitelinks is het mogelijk om extra links onder je advertentie te plaatsen. Hiermee wordt je advertentie groter en relevanter.
In dit artikel leggen we je uit hoe je een sitelink extensie toevoegt.
Een sitelink extensie is gemakkelijk in te stellen in je Google Ads account. Je kunt een aantal extensies maken en deze koppelen aan zoveel mogelijk campagnes als je wilt.
Stap 1: Log in op Google Ads.
Stap 2: Ga onder ‘Advertenties en extensies’ naar het kopje Extensies.
Stap 3: Klik op + en ga vervolgens naar sitelinkextensie.
Vervolgens kom je op een pagina terecht waar je de sitelinkextensies kunt aanmaken.
Stap 4: Bepaal of je de sitelink extensies toevoegt op account-, campagne- of advertentiegroepniveau.
Is een extensie relevant voor het hele account (zoals contact), dan kun je deze toevoegen op accountniveau.
Is een extensie alleen relevant voor een bepaalde campagne of advertentiegroep, voeg de extensie dan alleen toe aan deze campagnes/advertentiegroepen.
Stap 5: Vul de sitelinktekst, beschrijving en URL in. Google toont soms alleen de titel van de sitelink (Tekst van sitelink).
Zorg er dus voor dat de titels altijd verschillen en dat alleen de titel al duidelijk maakt naar welke URL deze extensie leidt.
Stap 6: Doe hetzelfde voor sitelink 2, 3 en 4. Aan elke campagne moeten minimaal 4 sitelinkextensies worden gekoppeld.
Stap 7: Klik op ‘Opslaan’ om de sitelinkextensies op te slaan voor je campagnes.
Wil jij meer meer hulp bij het instellen van je Google Ads account. In onze op maat gemaakte Google Ads training leggen we je alles uit op het gebied van Google Ads en zorgen we ervoor dat je direct aan de slag kunt met goede campagnes. Hier leren wij je de fijne kneepjes van het vak en zorgen we er samen met je voor dat je goede advertentiecampagnes hebt klaar staan specifiek voor jouw bedrijf.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!