Nieuwe aanwinst Conversies.nl: Lisa!

Haar hoofd staat al enige tijd op de website van Conversies.nl, maar we hebben haar nog niet voorgesteld. Wat onbeschoft van ons :). Dit is Lisa: als ervaren Conversiespecialist een aanwinst van Conversies.nl. Haar specialisme ligt op het gebied van Social. Voor een aantal klanten is zij al ingeschakeld en hier zullen meer bijkomen. Hieronder vertelt zij in het kort over haarzelf.

Blog Lisa

Online marketing zit in mij

Online marketing ligt mij goed. Ik heb Communicatie gestudeerd aan de Hanzehogeschool en heb me tijdens het tweede jaar in de wereld van social media verdiept; een meeloopstage in social media en een minor in online marketing. Voor mijn scriptie heb ik een social media strategie voor de Gasunie geschreven, waarbij ik vanzelfsprekend veel onderzoek heb gedaan naar social media strategieën. Ik vind het erg boeiend hoe organisaties social media succesvol inzetten maar juist ook waarom veel bedrijven daar erg veel moeite mee hebben.

Social media voor KLM

Hiervoor heb ik mij bij Storm Digital ingezet als social marketeer. Daar werkte ik voornamelijk voor de KLM, en heb ik geleerd ik wat er allemaal mogelijk is op het gebied van social advertising. Het algoritme van Facebook en Instagram heb ik goed leren begrijpen. Een knallende social campagne? Die kan ik uitdenken, opzetten, optimaliseren en analyseren. Deze kennis kom ik bij Conversies.nl toevoegen.

Online kanalen in harmonie

Maar ik kom ook dingen halen bij Conversies.nl. Online marketing is op z’n sterkst wanneer alle kanalen op het juiste moment en op de juiste wijze worden ingezet. Mensen kopen namelijk geen zaagtafel wanneer ze alleen een Facebook ad zien. Vaak is dit een hele reis; van zoekopdrachten in Google, het zien van Display banners en Facebook ads én een goede ervaring op de website. En dan toch niet kopen, nog een blog lezen, opnieuw Googlen en dan pas die zaagtafel aanschaffen. Wanneer je al deze kanalen goed begrijpt kun je het aankooppad van een klant doorgronden. Mijn doel is om dat voor ieder van mijn klanten te doen, zodat ik ieder kanaal en middel zo optimaal mogelijk kan inzetten.

Meer dan georganiseerd

Ik ben (erg) georganiseerd en dol op cijfers. Alles wat ik moet doen plan ik in mijn agenda en geef ik kleurcodes. Rood voor afspraken, groen voor terugkerende items en blauw voor ad hoc taken. Voor mij is dit noodzaak; overzicht is een must! Waar ik echt blij van word is werken met cijfers en spreadsheets. Geef me een bestand met campagnedata en ik analyseer deze tot in de puntjes om te ontdekken wat voor een klant werkt en wat niet. Ik heb zelfs een favoriete formule (=SUMIFS)!

De toekomst van online marketing

Ik geloof dat de toekomst van online marketing in data-analyse ligt. Het is een wereld die in hoog tempo verandert: Google en Facebook brengen om de haverklap nieuwe features uit en er zal eens niet een algoritmeverandering worden doorgevoerd. Wanneer je goed analyseert wat er met je campagnes gebeurt na zo’n verandering, dan spot je op tijd de invloeden op jouw campagneprestaties. Pas aan waar nodig is, test en automatiseer wat te automatiseren valt. Dit is voor mij de beste manier om alle veranderingen bij te kunnen houden.

Bij Conversies.nl

Ik werk nu enige tijd bij Conversies.nl. Het team is geweldig! Allemaal ambitieuze mensen die keihard willen marketeer-en, maar ook voor een wervelwind aan gelach en lawaai kunnen zorgen (om vijf minuten later weer volop in de campagnes te zitten). Er zit een hoop kennis en er zijn een hoop leuke klanten. Ik kan wel stellen dat ik op mijn plek zit bij Conversies.nl en kijk uit naar alles wat komen gaat.

Kom maar op!

Heb je een uitdagende case (of zin in huisgemaakte taart van Lisa)? Kom maar op! Neem contact op.

Blijf op de hoogte

Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!

Lisa van der Veeke |

Lisa heeft is een ervaren allround marketeer, en zorgt voor meer conversies vanuit elk mogelijk online medium. Ze zet zich onder anderen in voor ijzersterke social media advertising en search advertising.
Lees meer van Lisa van der Veeke