Profiteren van RLSA, hoe werkt het?

Met adverteren wil jij je natuurlijk richten op relevante bezoekers. Dit zijn bezoekers met een bepaalde mate van interesse, die vaak eerder geneigd zijn te converteren. Met name wanneer een bezoeker jouw website eerder heeft bezocht, is deze extra interessant. Doordat deze bezoekers jou al kennen, zullen ze bij een volgende zoekopdracht eerder naar jou gaan dan naar de concurrent. Als we kijken naar de hoge mate van betrokkenheid en commerciële waarde is het raadzaam deze bezoekers te targeten met een zogenoemde RLSA-doelgroep.

Wat is RLSA?

RLSA staat voor Remarketing Lists for Search Advertisement. Door middel van RLSA kun je in Google AdWords doelgroepen remarketen met Search-campagnes. Maar wat is hiervan de meerwaarde?

Efficiëntere inzet van AdWords budget

Met RLSA kun je een specifieke bodaanpassing meegeven aan de RLSA-doelgroep. Op deze manier kun je het bod voor een zoekwoord met een bepaald percentage verhogen wanneer de bezoeker in de RLSA-doelgroep valt. Op deze manier wordt alleen het bod verhoogd bij bezoekers die al een bepaalde mate van betrokkenheid hebben. Door dit bod dusdanig aan te passen dat je een hogere positie bereikt, zul je dan ook boven je concurrenten komen te staan.

Remarketinglijsten moeten worden aangemaakt via Google Analytics en dienen zich eerst te ‘vullen’. De minimumgrootte bevat 100 bezoekers in de afgelopen 30 dagen.

Creëren van relevantere advertenties

Voor de RLSA-doelgroep kunnen aparte advertenties worden opgezet. Op deze manier kun je heel specifiek en gericht adverteren wanneer de bezoeker voldoet aan de voorwaarden van een RLSA-doelgroep. Wanneer de doelgroep de advertentie als relevanter ervaart, kan dit leiden tot een verhoging van de conversieratio en een betere ROI.
Voor een effectieve AdWords inzet mag RLSA dus tegenwoordig niet meer ontbreken. Naast relevantere bezoekers en advertenties zul je dit dan ook zeker merken in jouw budget en AdWords rendement.

Ook gebruik maken van RLSA?

Ook RLSA inzetten voor meer conversies? Conversies.nl beheert voor een tal van klanten met succes hun RLSA campagnes. Neem contact met ons op!

Blijf op de hoogte

Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!

Kristen Bos |

Kristen is niet alleen een kei in het optimaliseren van je Google Ads account, ook is ze onze SEO specialist. Content schrijven, social media kanalen bijhouden of strategisch meedenken? Dan ben je bij Kristen aan het juiste adres.
Lees meer van Kristen Bos