Black Friday. Dit jaar bekender dan ooit. Steeds meer bedrijven doen mee aan, deze uit Amerika overgewaaide, actie. Zo ook een aantal van onze klanten. In dit artikel zetten wij uiteen wat de resultaten zijn van Black Friday ten opzichte van een ‘gewone’ vrijdag. De cijfers zijn anoniem en bij elkaar opgeteld. De klanten die wij (anoniem) aanhalen, zijn e-commerce klanten.
Om de privacy van de klanten te beschermen hebben we de cijfers bij elkaar opgeteld maar het zijn allemaal e-commerce klanten.
‘’Black Friday wordt beschouwd als het begin van het seizoen voor kerstaankopen. Om de mensen naar de winkels te trekken adverteren veel winkels met speciale aanbiedingen’’
Voor de vergelijking pakken wij drie vergelijkbare klanten zonder een actie. Deze waren wel zichtbaar, maar hadden geen actie op de website verwerkt. Daarnaast pakken wij drie vergelijkbare klanten die wel acties hebben verwerkt op de website. Dit hebben wij tevens verwerkt in de AdWords campagnes.
Klant 1:
Klant 2:
Hier hebben wij dezelfde vergelijking gemaakt alleen deze is gericht op het hele weekend. Dus Black Friday tot en met Cyber Monday. Klanten die de actie het hele weekend lieten doorlopen, hebben de meeste winst behaald.
Bij alle klanten die wij beheren zien wij een stijging van 17% van conversies. Dit is zowel met als zonder Black Friday actie.
Van alle online aankopen, betaald, direct en organisch, zien wij een stijging van 12%. Bij klanten die een actie hadden is het online aankopen significant hoger.
Alle e-commerce klanten hebben een stijging in de online aankopen. Echter de resultaten van klanten die mee hebben gedaan aan de acties zijn vele malen beter. De ROI is flink gestegen.
Kortom; doe volgend jaar mee met Black Friday en ga voor meer conversies! Wil je tot die tijd meer informatie over online adverteren? Neem contact op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!