Maandelijks gebruiken miljoenen mensen Google Maps. Op dit moment gebruikt Google een beta versie om te adverteren in Google Maps, ook wel Promoted Pins genoemd. Adverteren in Google Maps is voornamelijk interessant voor bedrijven met fysieke winkels of locaties.
Waarom adverteren in Google Maps?
Hieronder enkele feiten om belang van adverteren te benadrukken:
Als bedrijf met fysieke winkel of locatie is het erg belangrijk om jezelf online extreem goed vindbaar te maken. Kortom; genoeg feiten om straks te starten met adverteren in Google Maps!
Hoe ziet het eruit?
Adverteren in Google Maps kan met Promoted Pins. Als je iets zoekt in Google Maps worden logo’s zichtbaar in de buurt van de zoekopdracht. Als je er op klikt, kan een kortingscode of product worden weergegeven. De Promoted Pins zijn te herkennen aan het paarse advertentielabel.
Hoe werken Promoted Pins?
Advertenties worden beoordeeld op basis van een algoritme dat verschillende signalen opneemt, zoals tijdstip van de dag, demografie en zoekgeschiedenis. Op basis van deze (en meer) aspecten wordt je advertentie met Promoted Pins weergegeven.
De advertentiekosten worden ook met het cost-per-click principe bepaald. Een klik geldt in ieder geval voor:
Wanneer starten met adverteren in Google Maps?
Het is nog onbekend wanneer de Promoted Pins in Nederland beschikbaar worden. Wij houden jullie in ieder geval hiervan op de hoogte! Wil je tot die tijd meer informatie over online adverteren? Neem contact op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!