Google heeft vorige week een nieuwe vorm van mobiele advertenties geïntroduceerd, de “Model automotive ads”. Deze vorm is gebaseerd op de advertenties die je al bij Facebook- en Twitteradvertenties ziet. Het concept is een carrousel waarbij je kan swipen voor meer afbeeldingen. Google begint met deze nieuwe vorm alleen in de auto-industrie, zo kunnen consumenten meer foto’s en informatie zien van de auto die zij misschien willen kopen. Voor andere branches is de nieuwe vorm nog niet beschikbaar.
Veel consumenten zoeken informatie over auto’s via Google wanneer zij een nieuwe auto willen kopen. Zo wordt er steeds meer gezocht op afbeeldingen van automerken in Google. Met deze nieuwe vorm creëert Google van adverteren een showroom effect voor de online bezoekers.
De automotive ads hebben de vorm van een carrousel waarbij de consument tussen verschillende afbeeldingen met bijpassende informatie kan swipen. Deze advertentie komt bovenaan de zoekresultaten te staan. Bezoekers kunnen swipen door de afbeeldingen van auto’s, details bekijken over de features, direct naar de website gaan of een plaatselijke dealer vinden.
De automotive ads zijn nu alleen nog maar beschikbaar voor de auto-industrie in de US. In Nederland worden de advertenties nog niet weergeven. Google test vaak nieuwe vormen eerst in Amerika en breidt dit later uit naar de rest van de wereld. De kans is dus groot dat dit binnenkort ook in Nederland beschikbaar is. Ook wordt er verwacht dat deze advertenties niet alleen voor de auto-industrie beschikbaar zal blijven. In de toekomst is de kans groot dat deze advertenties ook voor andere diensten/producten beschikbaar zal zijn.
Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn in Google AdWords, pakken wij dit gelijk op. Op dit moment is deze ontwikkeling nog niet beschikbaar in Nederland. Maar wanneer dit wel het geval is, zijn wij er als eerste bij. Als partner van Google is Conversies.nl altijd snel op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen. Zo worden klanten geadviseerd gebruik te maken van de nieuwste ontwikkelingen om te zorgen dat hun accounts zo goed mogelijk blijven presteren.
Loop jij voorop met je AdWords campagne? Ontvang een vrijblijvende analyse en ga voor meer Conversies! Daag ons uit!
Bron: http://adwords.blogspot.nl/2016/03/rev-up-the-car-experience-with-auto-ads.html
http://thenextweb.com/google/2016/03/30/google-rolls-carousel-ads-search-results-starting-car-buying/
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!