Via het Google Display Campagne kun je advertenties plaatsen op diverse partnersites van Google, zoals: blogs, nieuwssites en andere relevante pagina’s die reclame toestaan. Hiermee kun je meer potentiële klanten te bereiken. Er zijn veel mogelijkheden met display-advertenties, het belangrijkste is dat je advertentie er bovenuit springt.
Hoe je een display campagne succesvol kunt inzetten? In deze blog hebben wij de belangrijkste tips voor het maken van effectieve display-advertenties voor je uitgelicht.
Mensen willen graag weten wat ze kunnen doen als ze op je advertentie klikken: ‘Meer informatie’ of ‘Nu kopen’. Laat potentiële klanten weten waarom ze op je advertentie moeten klikken door dit vooraf aan te geven.
Bijvoorbeeld, als je doel is om iemand een vrijblijvende analyse aan te laten vragen, dan staat in de advertentie “Vrijblijvende AdWords analyse?”. Op deze manier weten mensen wat de bedoeling is en is de kans dat ze doorklikken groter.
Bekijk de pagina op je website waar gebruikers naartoe worden geleid als ze op de Display- advertentie klikken. Deze pagina wordt de landingspagina genoemd. Neem een duidelijke Call-to-action in je advertentie op die de mensen meteen naar de juiste landingspagina leidt. Zorg dat de inhoud van de Call-to-action aansluit bij je landingspagina.
Al er in de tekst van de advertentie bijvoorbeeld ‘vrijblijvende analyse’ staat, moet je ook daadwerkelijk op de landingspagina een vrijblijvende analyse kunnen aanvragen.
Om ervoor te zorgen dat je advertenties alleen geplaatst worden op relevante pagina’s, dien je regelmatig de plaatsingen in het AdWords- account te controleren.
Je kunt plaatsingen targeten in het Google Display Netwerk waarop je de advertenties wilt weergeven (bijvoorbeeld specifieke pagina’s, websites, mobiele apps en video’s). Maar misschien nog wel belangrijker, je kunt ook plaatsingen uitsluiten waar je de advertenties niet op wilt weergeven. Hiermee kun je websites of domeinen uitsluiten die niet bij je bedrijf passen. Deze dragen ook niet bij aan de verkoop van je producten of services.
Om te zien op welke sites je advertenties worden weergegeven via de automatische plaatsingen, ga je naar het tabblad ‘Dimensies’ en vervolgens ‘Automatische plaatsingen’ in het dropdownmenu.
Met demografische targeting kun je klanten bereiken die waarschijnlijk behoren tot de demografische groepen die je hebt gekozen. Je kunt de advertenties aan klanten laten zien op basis van hun geslacht, leeftijd, ouderlijke status of gezinsinkomen. Erg interessant als je bijvoorbeeld richt op een specifieke categorie klanten in een bepaalde groep. Omdat je hierdoor veel specifieker op de doelgroep richt, is de conversieratio hierdoor hoger.
Remarketing campagnes zijn een van de beste manieren voor een goede Return on Investment. Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder je website hebben bezocht. Als mensen bijvoorbeeld de website verlaten zonder iets te kopen, kun je hen met gebruik van remarketing opnieuw bereiken door middel van relevante advertenties.
Als gecertificeerd Google Partner vertellen we je graag over de mogelijkheden die Google AdWords biedt. In deze blog gaven we je al een aantal tips over de het gebruik van de display campagnes. Heb je hulp nodig bij het instellen van een display campagne of wil je het uitbesteden aan specialisten, neem dan contact op.
Op deze pagina blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied!